Title (deu)
Sportangebote für Senior(inn)en – Kriterien für Planung, Umsetzung und Evaluierung
Parallel title (eng)
Sports programs for seniors - criterias for planning, realization and evaluation
Author
Stefan Schulmeister
Advisor
Rosa Diketmüller
Assessor
Rosa Diketmüller
Abstract (deu)
Diese Arbeit wurde erstellt, um heraus zu finden, wie ein Senior(inn)ensportangebot in Bezug auf Marketing, Bewegungs- und Sportaktivitäten und der Evaluation gestaltet werden sollte, um einerseits den Senior(inn)en zu gefallen und andererseits einen positiven Beitrag zu deren Gesundheit leisten zu können. Dazu wurde die relevante Literatur herangezogen, um zuerst einen Überblick über die zu erforschenden Teilgebiete zu erhalten. Darauf aufbauend wurde jeweils ein Interviewleitfaden für Senior(inn)en, die im Großraum St. Pölten ansässig sind, und ein Interviewleitfaden für die Expert(inn)en, der in Großraum St. Pölten führenden Senior(inn)ensportanbieter, erstellt. Die daraus gewonnenen Ergebnisse wurden mit den Erkenntnissen aus dem Theorieteil verglichen, um daraus resultierend Empfehlungen für senior(inn)enadäquate Sportangebote zu generieren.
Abstract (eng)
This paper was created to find out, how a sports program for seniors should be designed concerning the marketing, the sports activities and the evaluation to please the seniors and to make a positive contribution to the health of them. Therefore the relevant literature was taken into account to have a good overview about the different subdisciplines. On this basis was a interview guideline created both for seniors, who live in and around St. Pölten, and for experts, who work for the biggest providers in the field of senior sports in and around St. Pölten. The information that has been derived from the theory and the results from the interviews were taken into account in order to generate sports programs that were adequate for seniors.
Keywords (eng)
seniors sportplanningrealizationevaluationsports programssports operatorseniors marketingseniors
Keywords (deu)
SeniorensportPlanungUmsetzungEvaluierungSportangebotSportanbieterSeniorenmarketingSenioren
Type (deu)
Extent (deu)
134 S. : graph. Darst.
Number of pages
134
Members (1)
Title (deu)
Sportangebote für Senior(inn)en – Kriterien für Planung, Umsetzung und Evaluierung
Parallel title (eng)
Sports programs for seniors - criterias for planning, realization and evaluation
Author
Stefan Schulmeister
Abstract (deu)
Diese Arbeit wurde erstellt, um heraus zu finden, wie ein Senior(inn)ensportangebot in Bezug auf Marketing, Bewegungs- und Sportaktivitäten und der Evaluation gestaltet werden sollte, um einerseits den Senior(inn)en zu gefallen und andererseits einen positiven Beitrag zu deren Gesundheit leisten zu können. Dazu wurde die relevante Literatur herangezogen, um zuerst einen Überblick über die zu erforschenden Teilgebiete zu erhalten. Darauf aufbauend wurde jeweils ein Interviewleitfaden für Senior(inn)en, die im Großraum St. Pölten ansässig sind, und ein Interviewleitfaden für die Expert(inn)en, der in Großraum St. Pölten führenden Senior(inn)ensportanbieter, erstellt. Die daraus gewonnenen Ergebnisse wurden mit den Erkenntnissen aus dem Theorieteil verglichen, um daraus resultierend Empfehlungen für senior(inn)enadäquate Sportangebote zu generieren.
Abstract (eng)
This paper was created to find out, how a sports program for seniors should be designed concerning the marketing, the sports activities and the evaluation to please the seniors and to make a positive contribution to the health of them. Therefore the relevant literature was taken into account to have a good overview about the different subdisciplines. On this basis was a interview guideline created both for seniors, who live in and around St. Pölten, and for experts, who work for the biggest providers in the field of senior sports in and around St. Pölten. The information that has been derived from the theory and the results from the interviews were taken into account in order to generate sports programs that were adequate for seniors.
Keywords (eng)
seniors sportplanningrealizationevaluationsports programssports operatorseniors marketingseniors
Keywords (deu)
SeniorensportPlanungUmsetzungEvaluierungSportangebotSportanbieterSeniorenmarketingSenioren
Type (deu)
Number of pages
134