You are here: University of Vienna PHAIDRA Detail o:1290513
Title (eng)
Differences in corporate reputation of franchise systems in the fast-food industry
exemplary analysis of McDonald's and Burger King in Hungary and Austria
Parallel title (deu)
Unterschiede in der Unternehmensreputation in der Fast-Food Industrie ; ein exemplarische Analyse von McDonald's und Burger King in Ungarn und Oesterreich
Author
Anna Abermann
Adviser
Josef Windsperger
Assessor
Josef Windsperger
Abstract (deu)
Die Arbeit untersucht die Unterschiede in der Unternehmensreputation im Franchisesektor der Fast-Food Industrie anhand von McDonald's und Burger King in Oesterreich und Ungarn. Anhand der gemeinsamene Geschichte der beiden Laender und der kulturellen Unterschiede wurden die Unterschiede anhand von 30 persoenlichen Interviews je Franchisemarke pro Land untersucht und die Ergebnisse verglichen und diskutiert.
Abstract (eng)
The thesis examines the differences in corporate reputation of franchise systems in the fast food industry in Austria and Hungary. Due to the common history and the cultural differences in both countries, 30 interviews per brand and country have been conducted and are examined and discussed.
Keywords (eng)
Corporate ReputationFast-Food IndustryFranchise SystemsAustria - Hungary
Keywords (deu)
UnternehmensreputationFast-Food IndustrieFranchiseÖsterreich - Ungarn
Subject (deu)
Type (deu)
Persistent identifier
https://phaidra.univie.ac.at/o:1290513
rdau:P60550 (deu)
113 S. : graph. Darst.
Number of pages
113
Members (1)
Title (eng)
Differences in corporate reputation of franchise systems in the fast-food industry
exemplary analysis of McDonald's and Burger King in Hungary and Austria
Parallel title (deu)
Unterschiede in der Unternehmensreputation in der Fast-Food Industrie ; ein exemplarische Analyse von McDonald's und Burger King in Ungarn und Oesterreich
Author
Anna Abermann
Abstract (deu)
Die Arbeit untersucht die Unterschiede in der Unternehmensreputation im Franchisesektor der Fast-Food Industrie anhand von McDonald's und Burger King in Oesterreich und Ungarn. Anhand der gemeinsamene Geschichte der beiden Laender und der kulturellen Unterschiede wurden die Unterschiede anhand von 30 persoenlichen Interviews je Franchisemarke pro Land untersucht und die Ergebnisse verglichen und diskutiert.
Abstract (eng)
The thesis examines the differences in corporate reputation of franchise systems in the fast food industry in Austria and Hungary. Due to the common history and the cultural differences in both countries, 30 interviews per brand and country have been conducted and are examined and discussed.
Keywords (eng)
Corporate ReputationFast-Food IndustryFranchise SystemsAustria - Hungary
Keywords (deu)
UnternehmensreputationFast-Food IndustrieFranchiseÖsterreich - Ungarn
Subject (deu)
Type (deu)
Persistent identifier
https://phaidra.univie.ac.at/o:1290514
Number of pages
113