Title (deu)
Antisemitismus als Lerngegenstand -
Realität und Tabuthema an österreichischen Schulen
Parallel title (eng)
Reality and Taboo ; Antisemitism as a Learning Subject in Austrian Schools
Author
Teresa Eder
Advisor
Eva Kreisky
Assessor
Eva Kreisky
Abstract (deu)
Ziel dieser Arbeit war es, den Wissens-, Erfahrungs- und Interpretationsstand von Wiener Schulabgängerinnen und Schulabgängern zum Thema Antisemitismus zu untersuchen und die Defizite einer Erziehung nach Auschwitz zu ergründen.
Abstract (eng)
The goal of this master thesis was to get insight of what Austrian students shortly before graduation from high school know and experience with regard to antisemitism and how they interpret certain aspects of it.
Keywords (eng)
anitsemitismpedagogyEducation after AuschwitzHolocaustsecondary antisemitismteaching
Keywords (deu)
AntisemitismusPädagogikErziehung nach AuschwitzHolocaustsekundärer AntisemitismusSchulunterricht
Subject (deu)
Subject (deu)
Subject (deu)
Subject (deu)
Type (deu)
Extent (deu)
209 S. : Ill., graph. Darst.
Number of pages
217
Members (1)
Title (deu)
Antisemitismus als Lerngegenstand -
Realität und Tabuthema an österreichischen Schulen
Parallel title (eng)
Reality and Taboo ; Antisemitism as a Learning Subject in Austrian Schools
Author
Teresa Eder
Abstract (deu)
Ziel dieser Arbeit war es, den Wissens-, Erfahrungs- und Interpretationsstand von Wiener Schulabgängerinnen und Schulabgängern zum Thema Antisemitismus zu untersuchen und die Defizite einer Erziehung nach Auschwitz zu ergründen.
Abstract (eng)
The goal of this master thesis was to get insight of what Austrian students shortly before graduation from high school know and experience with regard to antisemitism and how they interpret certain aspects of it.
Keywords (eng)
anitsemitismpedagogyEducation after AuschwitzHolocaustsecondary antisemitismteaching
Keywords (deu)
AntisemitismusPädagogikErziehung nach AuschwitzHolocaustsekundärer AntisemitismusSchulunterricht
Subject (deu)
Subject (deu)
Subject (deu)
Subject (deu)
Type (deu)
Number of pages
217