Title (eng)
Creating new touristic maps of high mountainous areas which have not been mapped either for touristic purposes or at all
methods, challenges and cost-efficient solutions in the workflow
Parallel title (deu)
Erstellung von Wanderkarten über Hochgebirgen, welche vorher nicht einzeln oder nur zu nicht-touristischen Zwecken kartiert wurden
Author
Adam Szabadfalvi
Advisor
Wolfgang Kainz
Assessor
Wolfgang Kainz
Abstract (deu)
Die vorliegende Masterarbeit beschäftigt sich mit Hochgebirgsregionen, über die trotz ihrer touristisch relevanten Eigenschaften bislang keine Wander- oder Freizeitkarte gemacht wurde. Es gibt viele Regionen der Welt, womit die Kartographie sozusagen noch wirklich viel zu tun hat. In dieser Masterarbeit beschäftige ich mich grundsätzlich mit diesen Hochgebirgsregionen. Diese Arbeit handelt von praktischen Ansätze und Lösungsvarianten des gesamten Workflow. Natürlicherweise werden die Kosten jeweiliger Methoden auch berücksichtigt. Forschungen und Nachweise machen uns eindeutig, wie die Freizeitmobilität und gleichzeitig die Popularität der Nicht-Massentouristische Destinationen steigt. Die Bergen, die für immer mehr Leute attraktiv scheinen: Naturfreunde, Bergsteiger, Abenteurer.
Abstract (eng)
This master thesis focuses on those relevant high mountain ranges, which haven’t been mapped for touristic purposes, yet. There are several regions on the Earth, which are still remote and not captured by mass tourism. Some of these mountainous territories are new even for cartography. The thesis would like to show methods how new cartographic products can be created of mainly remote, yet even more popular high mountain ranges. I would like to put the emphasis on cost-efficiency in every segment of the workflow when creating a new product. Researches and trends proof that enhanced geographic mobility along with discovering far-away places are important features of today’s tourism. Non mass-touristic destinations and mountainous regions are even more popular with eco-tourists, mountaineers and adventurers.
Keywords (eng)
mountain cartographyhiking maps of remote areasMount Camerooncost-efficient hiking maps
Keywords (deu)
HochgebirgskartographieWanderkartenKamerunbergNeogeographie
Type (deu)
Extent (deu)
IV, 119, V - XVII S. : Ill., graph. Darst.
Number of pages
138
Study plan
Masterstudium Kartographie und Geoinformation
[UA]
[066]
[856]
Members (1)
Title (eng)
Creating new touristic maps of high mountainous areas which have not been mapped either for touristic purposes or at all
methods, challenges and cost-efficient solutions in the workflow
Parallel title (deu)
Erstellung von Wanderkarten über Hochgebirgen, welche vorher nicht einzeln oder nur zu nicht-touristischen Zwecken kartiert wurden
Author
Adam Szabadfalvi
Abstract (deu)
Die vorliegende Masterarbeit beschäftigt sich mit Hochgebirgsregionen, über die trotz ihrer touristisch relevanten Eigenschaften bislang keine Wander- oder Freizeitkarte gemacht wurde. Es gibt viele Regionen der Welt, womit die Kartographie sozusagen noch wirklich viel zu tun hat. In dieser Masterarbeit beschäftige ich mich grundsätzlich mit diesen Hochgebirgsregionen. Diese Arbeit handelt von praktischen Ansätze und Lösungsvarianten des gesamten Workflow. Natürlicherweise werden die Kosten jeweiliger Methoden auch berücksichtigt. Forschungen und Nachweise machen uns eindeutig, wie die Freizeitmobilität und gleichzeitig die Popularität der Nicht-Massentouristische Destinationen steigt. Die Bergen, die für immer mehr Leute attraktiv scheinen: Naturfreunde, Bergsteiger, Abenteurer.
Abstract (eng)
This master thesis focuses on those relevant high mountain ranges, which haven’t been mapped for touristic purposes, yet. There are several regions on the Earth, which are still remote and not captured by mass tourism. Some of these mountainous territories are new even for cartography. The thesis would like to show methods how new cartographic products can be created of mainly remote, yet even more popular high mountain ranges. I would like to put the emphasis on cost-efficiency in every segment of the workflow when creating a new product. Researches and trends proof that enhanced geographic mobility along with discovering far-away places are important features of today’s tourism. Non mass-touristic destinations and mountainous regions are even more popular with eco-tourists, mountaineers and adventurers.
Keywords (eng)
mountain cartographyhiking maps of remote areasMount Camerooncost-efficient hiking maps
Keywords (deu)
HochgebirgskartographieWanderkartenKamerunbergNeogeographie
Type (deu)
Number of pages
138