You are here: University of Vienna PHAIDRA Detail o:1260892
Title (eng)
Internal versus external growth of a company
internes versus externes Wachstum einer Unternehmung
Author
Barbara Söllner
Advisor
Engelbert Dockner
Assessor
Engelbert Dockner
Abstract (deu)
Hinsichtlich des Wachstums kann sich eine Unternehmung zwischen den Formen des inter-nen oder des externen Wachstums entscheiden. Internes Wachstum kann durch Markt, For-schungs- & Entwicklungs- und physischen Investitionen umgesetzt werden. Der Begriff externes Wachstum bezieht sich auf Ausweitung der Unternehmung durch Akquisitionen oder Fusion. Der erste Abschnitt dieser Arbeit behandelt die Strategien und empirische Un-tersuchungen der jeweiligen Wachstumsform und vergleich die beiden miteinander. Im zweiten Teil dieser Arbeit, werden die theoretischen Konzepte am Fallbeispiel Heineken, einer der führenden Bierkonzerne weltweit, angewendet. Es wird dargestellt welche Wachs-tumsstrategien Heineken verfolgt und wie es diese umsetzt.
Abstract (eng)
A company can grow in two ways, internally and externally. Internal growth can be achieved through market, research and development and physical investments. External growth refers to expansion via mergers and acquisitions, which play an ever increasing role nowadays. The first part of this work analyses the strategies, empirical work, advantages and disadvantages of internal and external growth and then compares the two sources of growth. In the second part of this paper, the theoretical concepts of growth are applied to Heineken’s case, on of the world’s largest brewers. The case study describes which of the growth strate-gies Heineken put into practice and how this was accomplished.
Keywords (eng)
growthinternalexternalorganicaorganicHeineken
Keywords (deu)
WachstuminternesexternesorganischesaorganischesHeineken
Type (deu)
Persistent identifier
https://phaidra.univie.ac.at/o:1260892
rdau:P60550 (deu)
85 S. : graph. Darst.
Number of pages
85
Members (1)
Title (eng)
Internal versus external growth of a company
internes versus externes Wachstum einer Unternehmung
Author
Barbara Söllner
Abstract (deu)
Hinsichtlich des Wachstums kann sich eine Unternehmung zwischen den Formen des inter-nen oder des externen Wachstums entscheiden. Internes Wachstum kann durch Markt, For-schungs- & Entwicklungs- und physischen Investitionen umgesetzt werden. Der Begriff externes Wachstum bezieht sich auf Ausweitung der Unternehmung durch Akquisitionen oder Fusion. Der erste Abschnitt dieser Arbeit behandelt die Strategien und empirische Un-tersuchungen der jeweiligen Wachstumsform und vergleich die beiden miteinander. Im zweiten Teil dieser Arbeit, werden die theoretischen Konzepte am Fallbeispiel Heineken, einer der führenden Bierkonzerne weltweit, angewendet. Es wird dargestellt welche Wachs-tumsstrategien Heineken verfolgt und wie es diese umsetzt.
Abstract (eng)
A company can grow in two ways, internally and externally. Internal growth can be achieved through market, research and development and physical investments. External growth refers to expansion via mergers and acquisitions, which play an ever increasing role nowadays. The first part of this work analyses the strategies, empirical work, advantages and disadvantages of internal and external growth and then compares the two sources of growth. In the second part of this paper, the theoretical concepts of growth are applied to Heineken’s case, on of the world’s largest brewers. The case study describes which of the growth strate-gies Heineken put into practice and how this was accomplished.
Keywords (eng)
growthinternalexternalorganicaorganicHeineken
Keywords (deu)
WachstuminternesexternesorganischesaorganischesHeineken
Type (deu)
Persistent identifier
https://phaidra.univie.ac.at/o:1260893
Number of pages
85