You are here: University of Vienna PHAIDRA Detail o:1270339
Title (eng)
A new look each day
representations of female identities in "Sex and the city"
Parallel title (deu)
Ein neuer Look jeden Tag ; Repräsentationen weiblicher Identitäten in Sex and the City
Author
Claudia Wagner
Adviser
Monika Seidl
Assessor
Monika Seidl
Abstract (deu)
Die vorliegende Arbeit beschäftigt sich mit einer der erfolgreichsten TV Serien unserer Zeit mit Sex and the City. Die Serie handelt vom Leben von vier erfolgreichen New Yorker Singlefrauen. Ziel der Arbeit ist es zu erforschen wie die Identität der weiblichen Charaktere konstruiert wird. Es wird von der Annahme ausgegangen, dass die Identität der weiblichen Charaktere durch die Identifikation mit Werten, durch Sexualität und durch Mode geformt wird. Die Darstellung der vier Frauen in der Serie wird analysiert und die Charaktere werden miteinander verglichen.
Abstract (eng)
Sex and the City is one of the most successful TV series of our time and it presents the lives of four successful single women living in New York City. In the series questions of contemporary womanhood are addressed and discussed by the four main characters. The main interest of this paper lies in the question of how female identities are constructed in Sex and the City and how the four main characters succeed in achieving their postfeminist goals. The importance of fashion will be discussed. The four women express their character through fashion.
Keywords (eng)
postfeminismsingledomfemale sexualityfashion
Keywords (deu)
PostfeminismusSinglefrauenweibliche SexualitätMode
Subject (deu)
Type (deu)
Persistent identifier
https://phaidra.univie.ac.at/o:1270339
rdau:P60550 (deu)
97 S. : Ill.
Number of pages
105
Members (1)
Title (eng)
A new look each day
representations of female identities in "Sex and the city"
Parallel title (deu)
Ein neuer Look jeden Tag ; Repräsentationen weiblicher Identitäten in Sex and the City
Author
Claudia Wagner
Abstract (deu)
Die vorliegende Arbeit beschäftigt sich mit einer der erfolgreichsten TV Serien unserer Zeit mit Sex and the City. Die Serie handelt vom Leben von vier erfolgreichen New Yorker Singlefrauen. Ziel der Arbeit ist es zu erforschen wie die Identität der weiblichen Charaktere konstruiert wird. Es wird von der Annahme ausgegangen, dass die Identität der weiblichen Charaktere durch die Identifikation mit Werten, durch Sexualität und durch Mode geformt wird. Die Darstellung der vier Frauen in der Serie wird analysiert und die Charaktere werden miteinander verglichen.
Abstract (eng)
Sex and the City is one of the most successful TV series of our time and it presents the lives of four successful single women living in New York City. In the series questions of contemporary womanhood are addressed and discussed by the four main characters. The main interest of this paper lies in the question of how female identities are constructed in Sex and the City and how the four main characters succeed in achieving their postfeminist goals. The importance of fashion will be discussed. The four women express their character through fashion.
Keywords (eng)
postfeminismsingledomfemale sexualityfashion
Keywords (deu)
PostfeminismusSinglefrauenweibliche SexualitätMode
Subject (deu)
Type (deu)
Persistent identifier
https://phaidra.univie.ac.at/o:1270340
Number of pages
105