Title (eng)
Reputation of franchise systems
an empirical comparison of McDonald's and Burger King in Turkey
Author
Selchuk Ismail Fikret
Advisor
Josef Windsperger
Assessor
Josef Windsperger
Abstract (deu)
Seit langer Zeit ist gewusst, dass die Kundenzufriedenheit wirkt das Einkommen, den Gewinn-und die langfristige Existenz von Unternehmen. Heutzutage gibt es einen zweiten Begriff kam in dei Welt, von Wissenschaftlern und Managern “Ruf”. Gibt es eine Trennung zwischen diesen beiden Konzepten? Hat Ruf los? Können sie zusammen existieren? Was sind die Effekte und reuslts ihrer Abwesenheit und Existenz? In dieser Arbeit habe ich versucht, diese Fragen zu beantworten. Ich habe sechs Hypothese thsese Fragen auf den Geist entwickelt. Um die oben geschrieben Fragen untersuchen zu können, habe ich 6 Hypothese mit diesen Themen geschrieben, in denen Reputation und Kundenzufriedenheit waren unabhängige Variablen und ich hatte drei abhaengige Variablen definiert Markentreue, WOM (Word of Mouth) und Kaufintention. Hypothesen sind: Es gibt positive Beziehung zwischen Kundenzufriedenheit und Kaufintention. Es gibt positive Beziehung zwischen Kundenzufriedenheit und Mundpropaganda (WOM). Es gibt positive Beziehung zwischen Kundenzufriedenheit und Loyalität der Kunden an die Marke. Es gibt positive Beziehung zwischen Reputation und Kaufintention. Es gibt positive Beziehung zwischen Reputation und Mundpropaganda (WOM). Es gibt positive Beziehung zwischen Reputation und Loyalität der Kunden an die Marke.
Abstract (eng)
For a long time it has been known that customer satisfaction has an effect on the income, profit and long-term existence of a company. Nowadays a second concept comes into the mind of scholars and managers: reputation. Is there any separation between these two concepts? Does reputation matter? Can they exist together? What are the effects and results of their absence and existence? In this paper I have tried to answer these questions. I have developed six hypotheses based on these questions on mind. To be able to research the questions above I have written six hypotheses related to those topics. In these, Reputation and Customer satisfaction were independent variables, and I had three dependent variables: brand loyalty,WOM (Word of Mouth) and repurchase intention. The concrete hypotheses are : Customer satisfaction is positively related to repurchase intention. Customer satisfaction is positively related to word of mouth(WOM). Customer satisfaction is positively related to loyalty of customer to the brand. Reputation is positively related to repurchase intention. Reputation is positively related to word of mouth(WOM). Reputation is positively related to loyalty of customer to the brand.
Keywords (eng)
ReputationCustomer SatisfactionBrand loyaltyWord-of-Mouth (WOM)Repurchase intention
Keywords (deu)
RufKundenzufriedenheitMarkenloyalitaetMundpropagandaKaufintention
Subject (deu)
Type (deu)
Extent (deu)
98 S. : graph. Darst.
Number of pages
99
Members (1)
Title (eng)
Reputation of franchise systems
an empirical comparison of McDonald's and Burger King in Turkey
Author
Selchuk Ismail Fikret
Abstract (deu)
Seit langer Zeit ist gewusst, dass die Kundenzufriedenheit wirkt das Einkommen, den Gewinn-und die langfristige Existenz von Unternehmen. Heutzutage gibt es einen zweiten Begriff kam in dei Welt, von Wissenschaftlern und Managern “Ruf”. Gibt es eine Trennung zwischen diesen beiden Konzepten? Hat Ruf los? Können sie zusammen existieren? Was sind die Effekte und reuslts ihrer Abwesenheit und Existenz? In dieser Arbeit habe ich versucht, diese Fragen zu beantworten. Ich habe sechs Hypothese thsese Fragen auf den Geist entwickelt. Um die oben geschrieben Fragen untersuchen zu können, habe ich 6 Hypothese mit diesen Themen geschrieben, in denen Reputation und Kundenzufriedenheit waren unabhängige Variablen und ich hatte drei abhaengige Variablen definiert Markentreue, WOM (Word of Mouth) und Kaufintention. Hypothesen sind: Es gibt positive Beziehung zwischen Kundenzufriedenheit und Kaufintention. Es gibt positive Beziehung zwischen Kundenzufriedenheit und Mundpropaganda (WOM). Es gibt positive Beziehung zwischen Kundenzufriedenheit und Loyalität der Kunden an die Marke. Es gibt positive Beziehung zwischen Reputation und Kaufintention. Es gibt positive Beziehung zwischen Reputation und Mundpropaganda (WOM). Es gibt positive Beziehung zwischen Reputation und Loyalität der Kunden an die Marke.
Abstract (eng)
For a long time it has been known that customer satisfaction has an effect on the income, profit and long-term existence of a company. Nowadays a second concept comes into the mind of scholars and managers: reputation. Is there any separation between these two concepts? Does reputation matter? Can they exist together? What are the effects and results of their absence and existence? In this paper I have tried to answer these questions. I have developed six hypotheses based on these questions on mind. To be able to research the questions above I have written six hypotheses related to those topics. In these, Reputation and Customer satisfaction were independent variables, and I had three dependent variables: brand loyalty,WOM (Word of Mouth) and repurchase intention. The concrete hypotheses are : Customer satisfaction is positively related to repurchase intention. Customer satisfaction is positively related to word of mouth(WOM). Customer satisfaction is positively related to loyalty of customer to the brand. Reputation is positively related to repurchase intention. Reputation is positively related to word of mouth(WOM). Reputation is positively related to loyalty of customer to the brand.
Keywords (eng)
ReputationCustomer SatisfactionBrand loyaltyWord-of-Mouth (WOM)Repurchase intention
Keywords (deu)
RufKundenzufriedenheitMarkenloyalitaetMundpropagandaKaufintention
Subject (deu)
Type (deu)
Number of pages
99