Title (deu)
Nationalratswahl 2013 im Web 2.0 - Persuasive Kommunikation durch Parteien und deren Abgeordneten auf Facebook
Parallel title (eng)
National Council election in 2013 in Web 2.0 ; persuasive communications by parties and their deputies on Facebook
Author
Ana Elena Tichindelean
Advisor
Klaus Lojka
Assessor
Klaus Lojka
Abstract (deu)
Diese Arbeit befasst sich mit der Analyse der ersten drei gewählten Parteien SPÖ, ÖVP und FPÖ hinsichtlich der verwendeten Strategien auf Facebook bei der Nationalratswahl 2013 in Österreich, wobei der wesentliche Teil der Arbeit auf der Erhebung der sprachlichen Mittel der persuasiven Kommunikation beruht.
Außerdem wird im Rahmen dieser Arbeit der Erfolg der politischen Parteien beziehungsweise deren Abgeordneten in Bezug auf die erwähnten Wahlen und Facebook untersucht. Ein weiterer Teil der Analyse bezieht sich auf die Kommunikation zwischen Parteien oder Abgeordneten und Internet Usern mit Hilfe des sozialen Netzwerkes.
Abstract (eng)
This master thesis deals with the analysis of the first three elected parties SPÖ, ÖVP and FPÖ regarding the applied strategies on Facebook during the national election in 2013 in Austria. The major part of this thesis is based on the analysis of the linguistic means of persuasive communication.
Additionally, the success of the political parties or their representatives is examined with regard to the mentioned elections and Facebook. Another part of the analysis refers to the communication between the political parties or deputies and internet users by means of the social network.
Keywords (eng)
National council election 2013Web 2.0persuasive communicationFacebook
Keywords (deu)
Nationalratswahl 2013Web 2.0persuasive KommunikationFacebook
Subject (deu)
Subject (deu)
Subject (deu)
Type (deu)
Persistent identifier
Extent (deu)
130 S. : Ill., graph. Darst.
Number of pages
135
Association (deu)
Title (deu)
Nationalratswahl 2013 im Web 2.0 - Persuasive Kommunikation durch Parteien und deren Abgeordneten auf Facebook
Parallel title (eng)
National Council election in 2013 in Web 2.0 ; persuasive communications by parties and their deputies on Facebook
Author
Ana Elena Tichindelean
Abstract (deu)
Diese Arbeit befasst sich mit der Analyse der ersten drei gewählten Parteien SPÖ, ÖVP und FPÖ hinsichtlich der verwendeten Strategien auf Facebook bei der Nationalratswahl 2013 in Österreich, wobei der wesentliche Teil der Arbeit auf der Erhebung der sprachlichen Mittel der persuasiven Kommunikation beruht.
Außerdem wird im Rahmen dieser Arbeit der Erfolg der politischen Parteien beziehungsweise deren Abgeordneten in Bezug auf die erwähnten Wahlen und Facebook untersucht. Ein weiterer Teil der Analyse bezieht sich auf die Kommunikation zwischen Parteien oder Abgeordneten und Internet Usern mit Hilfe des sozialen Netzwerkes.
Abstract (eng)
This master thesis deals with the analysis of the first three elected parties SPÖ, ÖVP and FPÖ regarding the applied strategies on Facebook during the national election in 2013 in Austria. The major part of this thesis is based on the analysis of the linguistic means of persuasive communication.
Additionally, the success of the political parties or their representatives is examined with regard to the mentioned elections and Facebook. Another part of the analysis refers to the communication between the political parties or deputies and internet users by means of the social network.
Keywords (eng)
National council election 2013Web 2.0persuasive communicationFacebook
Keywords (deu)
Nationalratswahl 2013Web 2.0persuasive KommunikationFacebook
Subject (deu)
Subject (deu)
Subject (deu)
Type (deu)
Persistent identifier
Number of pages
135
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