Title (eng)
The need for an obligatory ethical framework when researching children in Nepal
Parallel title (deu)
Die Erforderlichkeit für ein verbindliches ethisches Rahmen beim Recherchieren von Kindern in Nepal
Author
Manu Krishan
Advisor
Brigitte Lueger-Schuster
Assessor
Brigitte Lueger-Schuster
Abstract (deu)
Die vorliegende Diplomarbeit ist eine gezielte Übersicht über die aktuellen ethischen Praktiken, Herausforderungen und Probleme bei der Durchführung von Forschung über Kinder in Nepal. Dies wurde aufgrund der Nachfrage zu erfassen was gebraucht wird zum Schutz der Kinder vor umstrittene Forschung und die Verbesserung der Rechte der Kinder wenn sie in die Forschung mitbeteiligt sind. Eine umfangreiche Literatur Überarbeitung wurde auf ethischen Ansätzen, Themen und Konzepte der ethischen Forschung unter Einbeziehung der Kinder im Rahmen der international anerkannten Normen und Veröffentlichungen. Verhaltenskodizes, Richtlinien und weitere Unterlagen zu Ethische Forschung mit Kindern waren überprüft und bewertet. Darüber hinaus wird eine gezielte qualitative Forschung durchgeführt im Einklang der akademischen und nicht-akademischen Haupt-Akteure um die Herausforderungen in der Praxis in den einzelnen Institutionen zu begreifen und zu analysieren. Universitäten, Forschungsinstitute, Internationale Organisationen, Nichtregierungsorganisationen und nicht-staatlichen Organisationen wurden zum Verständnis der aktuellen ethischen Praktiken und Herausforderungen konsultiert, die es in diesem Bereich mit Kindern gibt. Die Erkenntnisse und Ergebnisse sind in erster Linie um einen Mehrwert zu den bereits vorhandenen Kenntnissen und Verständnis der ethischen Praxis bei der Durchführung von Forschung mit Kindern und als vorläufige disposition zu den Fragen der ethischen Forschung unter Einbeziehung der Kinder im Rahmen von Nepal. Folglich wurde festgestellt, dass es erforderlich ist ethischen Mechanismen und Vorschriften bei der Sozialen Recherche nach Kindern in Nepal zu regulieren. Es gibt eine erforderlichkeit für einen gemeinsamen, aufeinander abgestimmten Anstrengungen von verschiedenen Hauptbeteiligten im Bereich der akademischen und nicht akademischen Institutionen.
Abstract (eng)
The present master thesis seeks to provide an overview of current ethical practices, challenges, and issues when conducting research on children in the context of Nepal. This was commenced due the demand to apprehend what was needed to protect children from contentious research practices and improve the rights of the child when including them in the research processes. An extensive literature review was completed on ethical approaches; issues and conceptions of ethical research involving children in the context of internationally recognized standards and publications. Code of conducts, child protection policies and additional documents related to child research ethics were reviewed and assessed. Furthermore, a purposive qualitative research was undertaken on the ground consistent of academic and non-academic Key-stakeholders to comprehend the practical challenges that exist among the different institutions. Thus, Universities, research institutes, international organisations, governmental organisations and Non-governmental organisations were consulted to understand the current ethical practices and challenges that they have experienced in the field with children. The findings and results are principally to give added value to the existing knowledge and understanding of ethical practice when conducting research with children and to act as a preliminary disposition to the issues of ethical research involving children in the context of Nepal. Consequently, It was discovered that there is a need of regulatory ethical mechanisms and regulations when researching children in Nepal and a combined, concerted effort from different institutions in academic and non academic fields to establish these.
Keywords (eng)
ChildEthicsResearchNepal
Keywords (deu)
KinderEthikRechercheNepal
Type (deu)
Persistent identifier
Extent (deu)
130 S.
Number of pages
130
Study plan
Universitätslehrgang Master of Arts in Human Rights
[UA]
[992]
[884]
Association (deu)
Title (eng)
The need for an obligatory ethical framework when researching children in Nepal
Parallel title (deu)
Die Erforderlichkeit für ein verbindliches ethisches Rahmen beim Recherchieren von Kindern in Nepal
Author
Manu Krishan
Abstract (deu)
Die vorliegende Diplomarbeit ist eine gezielte Übersicht über die aktuellen ethischen Praktiken, Herausforderungen und Probleme bei der Durchführung von Forschung über Kinder in Nepal. Dies wurde aufgrund der Nachfrage zu erfassen was gebraucht wird zum Schutz der Kinder vor umstrittene Forschung und die Verbesserung der Rechte der Kinder wenn sie in die Forschung mitbeteiligt sind. Eine umfangreiche Literatur Überarbeitung wurde auf ethischen Ansätzen, Themen und Konzepte der ethischen Forschung unter Einbeziehung der Kinder im Rahmen der international anerkannten Normen und Veröffentlichungen. Verhaltenskodizes, Richtlinien und weitere Unterlagen zu Ethische Forschung mit Kindern waren überprüft und bewertet. Darüber hinaus wird eine gezielte qualitative Forschung durchgeführt im Einklang der akademischen und nicht-akademischen Haupt-Akteure um die Herausforderungen in der Praxis in den einzelnen Institutionen zu begreifen und zu analysieren. Universitäten, Forschungsinstitute, Internationale Organisationen, Nichtregierungsorganisationen und nicht-staatlichen Organisationen wurden zum Verständnis der aktuellen ethischen Praktiken und Herausforderungen konsultiert, die es in diesem Bereich mit Kindern gibt. Die Erkenntnisse und Ergebnisse sind in erster Linie um einen Mehrwert zu den bereits vorhandenen Kenntnissen und Verständnis der ethischen Praxis bei der Durchführung von Forschung mit Kindern und als vorläufige disposition zu den Fragen der ethischen Forschung unter Einbeziehung der Kinder im Rahmen von Nepal. Folglich wurde festgestellt, dass es erforderlich ist ethischen Mechanismen und Vorschriften bei der Sozialen Recherche nach Kindern in Nepal zu regulieren. Es gibt eine erforderlichkeit für einen gemeinsamen, aufeinander abgestimmten Anstrengungen von verschiedenen Hauptbeteiligten im Bereich der akademischen und nicht akademischen Institutionen.
Abstract (eng)
The present master thesis seeks to provide an overview of current ethical practices, challenges, and issues when conducting research on children in the context of Nepal. This was commenced due the demand to apprehend what was needed to protect children from contentious research practices and improve the rights of the child when including them in the research processes. An extensive literature review was completed on ethical approaches; issues and conceptions of ethical research involving children in the context of internationally recognized standards and publications. Code of conducts, child protection policies and additional documents related to child research ethics were reviewed and assessed. Furthermore, a purposive qualitative research was undertaken on the ground consistent of academic and non-academic Key-stakeholders to comprehend the practical challenges that exist among the different institutions. Thus, Universities, research institutes, international organisations, governmental organisations and Non-governmental organisations were consulted to understand the current ethical practices and challenges that they have experienced in the field with children. The findings and results are principally to give added value to the existing knowledge and understanding of ethical practice when conducting research with children and to act as a preliminary disposition to the issues of ethical research involving children in the context of Nepal. Consequently, It was discovered that there is a need of regulatory ethical mechanisms and regulations when researching children in Nepal and a combined, concerted effort from different institutions in academic and non academic fields to establish these.
Keywords (eng)
ChildEthicsResearchNepal
Keywords (deu)
KinderEthikRechercheNepal
Type (deu)
Persistent identifier
Number of pages
130
Association (deu)
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