Title (eng)
Walmart's Withdrawal from the German Market
Author
Ameli Mayr
Advisor
Josef Windsperger
Assessor
Josef Windsperger
Abstract (deu)
EDLP-Strategie, exzellenten Kundenservice, große Erfolge, Milliardengrenze, Walmart, Internationalisierungsstrategie, Europäischen Markt über Deutschland und England, Misserfolg, Wechsel der Führungspositionen, fehlendes Verständnis, Interesse der deutschen Kunden, milliardenschwerer Verluste, Metro
Abstract (eng)
American multinational Company, Walmart acquired 21 Wertkauf, 74 Interspar supermarkets, same revolutionary strategy, Aldi, Lidl, Edeka, faulty internationalization strategy, heavy losses, Walmart’s ignorance, competitive German retail market, withdrawal
Keywords (eng)
Internationalization and GlobalizationInternationalizationGlobalizationRetail InternationalizationRetail Industry in EuropeRetail Industry in GermanyMacro-Environmental FactorsThe Importance of Culture for Global EnterprisesElements of CultureHofstede’s Cultural DimensionsPower DistanceUncertainty AvoidanceIndividualism vs. CollectivismIndividualismCollectivismMascu
Keywords (deu)
BauordnungsbestimmungenMitbestimmungsrechtEntentanzvergemeinschaftende PersonalpolitikLadenschlussgesetzGesetz gegen WettbewerbsbeschränkungenHandelsgesetzbuchBetriebsverfassungsgesetzHauptverbandes des deutschen EinzelhandelsDutzenSieDu-BasisBefehl ist BefehlDrei-Meter-RegelGesellschaft für KonsumforschungStiftung WarentestJeden Tag Tiefpreise
Subject (deu)
Type (deu)
Persistent identifier
Extent (deu)
VII, 89 Seiten, 35 verschieden gezählte Seiten : Illustrationen
Number of pages
135
Study plan
Masterstudium Internationale Betriebswirtschaft
[UA]
[066]
[914]
Association (deu)
Title (eng)
Walmart's Withdrawal from the German Market
Author
Ameli Mayr
Abstract (deu)
EDLP-Strategie, exzellenten Kundenservice, große Erfolge, Milliardengrenze, Walmart, Internationalisierungsstrategie, Europäischen Markt über Deutschland und England, Misserfolg, Wechsel der Führungspositionen, fehlendes Verständnis, Interesse der deutschen Kunden, milliardenschwerer Verluste, Metro
Abstract (eng)
American multinational Company, Walmart acquired 21 Wertkauf, 74 Interspar supermarkets, same revolutionary strategy, Aldi, Lidl, Edeka, faulty internationalization strategy, heavy losses, Walmart’s ignorance, competitive German retail market, withdrawal
Keywords (eng)
Internationalization and GlobalizationInternationalizationGlobalizationRetail InternationalizationRetail Industry in EuropeRetail Industry in GermanyMacro-Environmental FactorsThe Importance of Culture for Global EnterprisesElements of CultureHofstede’s Cultural DimensionsPower DistanceUncertainty AvoidanceIndividualism vs. CollectivismIndividualismCollectivismMascu
Keywords (deu)
BauordnungsbestimmungenMitbestimmungsrechtEntentanzvergemeinschaftende PersonalpolitikLadenschlussgesetzGesetz gegen WettbewerbsbeschränkungenHandelsgesetzbuchBetriebsverfassungsgesetzHauptverbandes des deutschen EinzelhandelsDutzenSieDu-BasisBefehl ist BefehlDrei-Meter-RegelGesellschaft für KonsumforschungStiftung WarentestJeden Tag Tiefpreise
Subject (deu)
Type (deu)
Persistent identifier
Number of pages
135
Association (deu)
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