You are here: University of Vienna PHAIDRA Detail o:1344228
Title (eng)
Early exposure to English
a study on L2 proficiency in a German-/English-speaking playschool
Parallel title (deu)
Die frühe Miteinbeziehung von Englisch : eine Studie zur Zweitsprachenbeherrschung in einem deutsch- und englischsprachigen Kindergarten
Author
Katrin Joana Jarolim
Advisor
Pia Resnik
Assessor
Pia Resnik
Abstract (deu)
Die Arbeit beschäftigt sich mit der Frage, inwieweit die deutsch- und englischsprachige English Playschool Linz effektiv in ihrer Sprachvermittlung ist und versucht auch herauszufinden, welche Methoden und Strategien den Zweitsprachenerwerb beeinflussen können.
Abstract (eng)
The thesis at hand aims at determining in how far the German-/English-speaking English Playschool Linz is effective in terms of its language education and also seeks to find out how the use of different teaching strategies and methods may influence the overall learning outcome.
Keywords (eng)
bilingualismkindergartenplayschoollanguage learninglanguage acquisitionsecond language acquisitionEnglishGerman
Keywords (deu)
BilingualismusKindergartenFremdspracheZweitspracheZweitsprachenerwerbSpracherwerbEnglischDeutsch
Subject (deu)
Subject (deu)
Subject (deu)
Subject (deu)
Type (deu)
Persistent identifier
https://phaidra.univie.ac.at/o:1344228
rdau:P60550 (deu)
v, 172 Seiten : Diagramme
Number of pages
182
Members (1)
Title (eng)
Early exposure to English
a study on L2 proficiency in a German-/English-speaking playschool
Parallel title (deu)
Die frühe Miteinbeziehung von Englisch : eine Studie zur Zweitsprachenbeherrschung in einem deutsch- und englischsprachigen Kindergarten
Author
Katrin Joana Jarolim
Abstract (deu)
Die Arbeit beschäftigt sich mit der Frage, inwieweit die deutsch- und englischsprachige English Playschool Linz effektiv in ihrer Sprachvermittlung ist und versucht auch herauszufinden, welche Methoden und Strategien den Zweitsprachenerwerb beeinflussen können.
Abstract (eng)
The thesis at hand aims at determining in how far the German-/English-speaking English Playschool Linz is effective in terms of its language education and also seeks to find out how the use of different teaching strategies and methods may influence the overall learning outcome.
Keywords (eng)
bilingualismkindergartenplayschoollanguage learninglanguage acquisitionsecond language acquisitionEnglishGerman
Keywords (deu)
BilingualismusKindergartenFremdspracheZweitspracheZweitsprachenerwerbSpracherwerbEnglischDeutsch
Subject (deu)
Subject (deu)
Subject (deu)
Subject (deu)
Type (deu)
Persistent identifier
https://phaidra.univie.ac.at/o:1344229
Number of pages
182