You are here: University of Vienna PHAIDRA Detail o:1365826
Title (eng)
Market entry theory: theoretical perspectives
specifics of construction chemicals industry when entering the Russian market
Author
Anar Abilmazhinova
Adviser
Wieland Müller
Assessor
Wieland Müller
Abstract (deu)

Die Bauchemieindustrie in Russland ist in den letzten Jahrzehnten rasant gewachsen. Viele europäische Hersteller von Bauchemie sind bereits erfolgreich auf dem russischen Markt tätig. Diese Arbeit bietet einen Überblick über die Markeintrittstheorie und trägt zur aktuellen Literatur bei, indem es die Bauchemieindustrie in Russland auf Basis von Eclectic Framework untersucht. Die Fallstudie der ARDEX-Gruppe wurde gewählt, um definieren zu können, wie sich die in dieser Arbeit beschriebenen theoretischen Perspektiven auf die tatsächlichen Entscheidungen von Managern auswirken und welche alternativen Markteintrittsstrategien für ARDEX auf Basis von Eclectic Framework gewählt werden könnten. Darüber hinaus wurde eine SWOT-Analyse für ARDEX Russland durchgeführt, um einen besseren Überblick über ARDEX Russland zu erhalten. Es wurde beschlossen, dass nach Eclectic Framework alternativen Markteintrittsstrategien für ARDEX Licensing oder Equity Joint Venture sein könnten. ARDEX trat jedoch durch den Exporting in den russischen Markt zuerst ein und gründete später Wholly Owned Subsidiary mit geringem Ressourceneinsatz. In dieser Arbeit wurde nachgewiesen, dass die Hersteller von Bauchemie dazu tendieren, ihre firmenspezifischen Vorteile und ihr implizites Know-how durch den Eintritt in den ausländischen Markt mit Wholly Owned Subsidiary zu priorisieren und zu schützen. Diese Arbeit hat aber auch gezeigt, dass es sehr wahrscheinlich für Bauchemieunternehmen ist, beim Eintritt in den russischen Markt einen hohen Ressourceneinsatz in Betracht zu ziehen.

Abstract (eng)

The construction chemicals industry in Russia has been growing rapidly in the last decades. Many European manufacturers of construction chemicals are already successfully operating in the Russian market. This paper provides an overview of the Market Entry Theory and contributes to current literature by investigating the construction chemicals industry in Russia based on the Eclectic Framework. The ARDEX Group case study was taken to define how the theoretical perspectives described in this paper affect the real choices of managers and what would be an alternative entry mode choice for ARDEX based on the Eclectic Framework. Moreover, a SWOT-analysis was conducted for ARDEX Russia in order to have a better overview of company’s performance. It was concluded that according to the Eclectic Theory an alternative market entry mode for ARDEX could be Licensing or Equity Joint Venture. However, ARDEX entered the Russian market through exporting and then established a Wholly Owned Subsidiary with low resource commitment. Research states that manufacturers of construction chemicals tend to prioritize and protect their firm-specific advantages and tacit know-how through entering the foreign market with Wholly Owned Subsidiaries. This paper also demonstrates that it is likely for the construction chemicals companies to consider high resource commitment when entering the Russian market.

Keywords (eng)
market entry mode choicemarket entry theoryeclectic framework
Keywords (deu)
Markteintrittstheorie
Type (deu)
Persistent identifier
https://phaidra.univie.ac.at/o:1365826
rdau:P60550 (deu)
54 Seiten : Diagramme
Number of pages
60
Study plan
Masterstudium Internationale Betriebswirtschaft
[UA]
[066]
[914]
Members (1)
Title (eng)
Market entry theory: theoretical perspectives
specifics of construction chemicals industry when entering the Russian market
Author
Anar Abilmazhinova
Abstract (deu)

Die Bauchemieindustrie in Russland ist in den letzten Jahrzehnten rasant gewachsen. Viele europäische Hersteller von Bauchemie sind bereits erfolgreich auf dem russischen Markt tätig. Diese Arbeit bietet einen Überblick über die Markeintrittstheorie und trägt zur aktuellen Literatur bei, indem es die Bauchemieindustrie in Russland auf Basis von Eclectic Framework untersucht. Die Fallstudie der ARDEX-Gruppe wurde gewählt, um definieren zu können, wie sich die in dieser Arbeit beschriebenen theoretischen Perspektiven auf die tatsächlichen Entscheidungen von Managern auswirken und welche alternativen Markteintrittsstrategien für ARDEX auf Basis von Eclectic Framework gewählt werden könnten. Darüber hinaus wurde eine SWOT-Analyse für ARDEX Russland durchgeführt, um einen besseren Überblick über ARDEX Russland zu erhalten. Es wurde beschlossen, dass nach Eclectic Framework alternativen Markteintrittsstrategien für ARDEX Licensing oder Equity Joint Venture sein könnten. ARDEX trat jedoch durch den Exporting in den russischen Markt zuerst ein und gründete später Wholly Owned Subsidiary mit geringem Ressourceneinsatz. In dieser Arbeit wurde nachgewiesen, dass die Hersteller von Bauchemie dazu tendieren, ihre firmenspezifischen Vorteile und ihr implizites Know-how durch den Eintritt in den ausländischen Markt mit Wholly Owned Subsidiary zu priorisieren und zu schützen. Diese Arbeit hat aber auch gezeigt, dass es sehr wahrscheinlich für Bauchemieunternehmen ist, beim Eintritt in den russischen Markt einen hohen Ressourceneinsatz in Betracht zu ziehen.

Abstract (eng)

The construction chemicals industry in Russia has been growing rapidly in the last decades. Many European manufacturers of construction chemicals are already successfully operating in the Russian market. This paper provides an overview of the Market Entry Theory and contributes to current literature by investigating the construction chemicals industry in Russia based on the Eclectic Framework. The ARDEX Group case study was taken to define how the theoretical perspectives described in this paper affect the real choices of managers and what would be an alternative entry mode choice for ARDEX based on the Eclectic Framework. Moreover, a SWOT-analysis was conducted for ARDEX Russia in order to have a better overview of company’s performance. It was concluded that according to the Eclectic Theory an alternative market entry mode for ARDEX could be Licensing or Equity Joint Venture. However, ARDEX entered the Russian market through exporting and then established a Wholly Owned Subsidiary with low resource commitment. Research states that manufacturers of construction chemicals tend to prioritize and protect their firm-specific advantages and tacit know-how through entering the foreign market with Wholly Owned Subsidiaries. This paper also demonstrates that it is likely for the construction chemicals companies to consider high resource commitment when entering the Russian market.

Keywords (eng)
market entry mode choicemarket entry theoryeclectic framework
Keywords (deu)
Markteintrittstheorie
Type (deu)
Persistent identifier
https://phaidra.univie.ac.at/o:1365827
Number of pages
60