Title (eng)
Market entry of telecommunication corporation in CEE countries
an example of the expansion of Telekom Austria to North Macedonia
Parallel title (deu)
Markteintrittsstrategien von Telekommunikationsunternehmen in MOEL
Fallstudie Expansion von Telekom Austria nach Nordmazedonien
Author
Biljana Schwarz
Advisor
Josef Windsperger
Assessor
Josef Windsperger
Abstract (deu)
Diese Masterarbeit analysiert und diskutiert unterschiedliche Markeintrittsvarianten mit einem Schwerpunkt auf Telekom Austrias Eintritt in den nordmazedonischen Markt. Weiters wird der spezifische Charakter der Telekommunikationsbranche in Bezug auf Expansionsmodi hervorgehoben. Unternehmensinformationen sowie Interviews mit den Entscheidungsträgern, die in Telekom Austrias Expansionsschritte nach Nordmazedonien involviert waren, geben holistisches Bild der Entscheidungsprozesse und der Herausforderungen, die zu lösen waren
Abstract (eng)
In this master’s thesis, multiply market entry modes are discussed, focusing on the entry of Telekom Austria into the North Macedonian Market. The character of the telecommunication industry is highlighted. Information of the company and interviews with persons included directly in the expansion politic give a holistic view of the decision-making process, weighing the challenges they have to solve
Keywords (eng)
Telecommunication indutryCEE countriesmarket entry modes
Keywords (deu)
TelekommunikationsindustrieMOELMarkteintrittsstrategien
Type (deu)
Extent (deu)
105 Seiten : Illustrationen
Number of pages
105
Study plan
Masterstudium Internationale Betriebswirtschaft
[UA]
[066]
[914]
Members (1)
Title (eng)
Market entry of telecommunication corporation in CEE countries
an example of the expansion of Telekom Austria to North Macedonia
Parallel title (deu)
Markteintrittsstrategien von Telekommunikationsunternehmen in MOEL
Fallstudie Expansion von Telekom Austria nach Nordmazedonien
Author
Biljana Schwarz
Abstract (deu)
Diese Masterarbeit analysiert und diskutiert unterschiedliche Markeintrittsvarianten mit einem Schwerpunkt auf Telekom Austrias Eintritt in den nordmazedonischen Markt. Weiters wird der spezifische Charakter der Telekommunikationsbranche in Bezug auf Expansionsmodi hervorgehoben. Unternehmensinformationen sowie Interviews mit den Entscheidungsträgern, die in Telekom Austrias Expansionsschritte nach Nordmazedonien involviert waren, geben holistisches Bild der Entscheidungsprozesse und der Herausforderungen, die zu lösen waren
Abstract (eng)
In this master’s thesis, multiply market entry modes are discussed, focusing on the entry of Telekom Austria into the North Macedonian Market. The character of the telecommunication industry is highlighted. Information of the company and interviews with persons included directly in the expansion politic give a holistic view of the decision-making process, weighing the challenges they have to solve
Keywords (eng)
Telecommunication indutryCEE countriesmarket entry modes
Keywords (deu)
TelekommunikationsindustrieMOELMarkteintrittsstrategien
Type (deu)
Number of pages
105