You are here: University of Vienna PHAIDRA Detail o:996537
Title
Soziale Medien in der Lehre der Musiktheorie
Language
German
Description (xx)
Der Aufenthalt in elektronischen sozialen Netzwerken (Social Media) ist heute für viele ein selbstverständlicher Bestandteil der Alltagskommunikation. Auch der akademischen Lehre, etwa dem Unterricht im Fach Musiktheorie, bieten sich zunehmend Möglichkeiten zur Nutzung ›sozialer Medien‹ im Sinne von E-Learning-Plattformen. Mit dieser Entwicklung verbunden sind Chancen und Risiken, die im folgenden Beitrag u.a. aus didaktischer, unterrichtspragmatischer und rechtlicher Perspektive in den Blick genommen werden. For many people, social media have become a normal element of their everyday communication. Not surprisingly, this is also true for university life. This, in turn, raises the question how and to what extent academic music theory teaching can benefit from using social media as an e-learning platform. Chances and risks connected with this development are considered in this article, most significantly issues such as the theory and practice of teaching and legal complexities.
Keywords (xx)
social media; teaching music theory; E-learning; Musiktheorie-Unterricht
DOI
10.31751/921
ISSN
1862-6742
Author of the digital object
Benjamin  Vogels
Editor
Kilian  Sprau
Editor
Felix  Wörner
Licence Selected
CC BY 4.0 International
Name of Publication (de)
Zeitschrift der Gesellschaft für Musiktheorie [Journal of the German-Speaking Society of Music Theory]
Volume
13
Number
2
From Page
311
To Page
328
Publisher
Gesellschaft für Musiktheorie (GMTH)
Publication Date
2016
Other links


1862-6742

Content
Details
Object type
PDFDocument
Created
18.07.2019 06:08:40
Metadata